Trenul chinez Maglev

Author: Niciun comentariu Share:
trenul chinez maglev

Trenul chinez Maglev care poate rula cu 600 km/h și care sunt planurile cu acest concept super-rapid.China a prezentat un concept de tren cu levitație magnetică ce poate rula cu 600 km/h.

Până la darea în folosință mai sunt multe etape de parcurs. China are deja o scurtă linie unde Trenul Chinez Meglev poate prinde 431 km/h. Dar decizia construirii unor noi linii va fi extrem de complicată. Se discută despre costuri uriașe chiar și pentru China care a investit sute de miliarde de dolari în trenuri ultra-rapide.

Trenul chinez Maglev

China a început în 2016 dezvoltarea unui program de testare a unor trenuri Maglev, prin compania CRRC. Bugetul programului fiind de aproape 400 milioane dolari. A fost prezentat un vagon construit la uzina din Qingdao și va fi construită până în 2021 și o pistă de testare de 5 km. În 2020 ar trebui să fie produs primul tren-prototip, cu cinci vagoane, iar anul următor va fi testat intens.Acest brand este al celor din China si este unul renumit.

Ca parte a acestui program de cercetare, CRRC testează aplicații și pentru trasee Maglev cu viteze medii, de 200 km/h. S-au facut și cu costuri mai mici de implementare.
Aceste trenuri nu au contact direct cu șina, forțele de frecare fiind reduse, putând fi atinse viteze uluitoare. Trenurile avansează datorită unor câmpuri magnetice puternice. Costurile de implementare sunt foarte mari. Trenurile „levitează” la câțiva cm de sol.

Pe pista de testare vor fi făcute cercetări pe teme de design, rulare, comunicații și propulsie.
China a ajuns în 10 ani să aibă peste 30.000 km de cale ferată de mare viteză.Investind sute de miliarde de dolari în această rețea mai mare decât au la un loc toate celelalte țări.

Oficialii chinezi spun că aceste trenuri cu levitație magnetică ar putea fi un mijloc de transport modern .Va fii și mai rapid decât avionul, chiar și pe distanțe de peste 1.000 km. In timp ce trenurile de mare viteză sunt mai rapide decât avionul pe distanțe de până la 600-700 km.

Cei de la CRRC dau un exemplu cu deplasarea dintre Beijing și Shanghai (circa 1.300 km). incluzând pregătirea pentru călătorie (checkin). Cu avionul durează în total 4 ore și jumătate ,cu trenul de mare viteză cinci ore și jumătate. Iar cu trenuri Maglev ar dura trei ore și jumătate.

Marea problemă ține de costurile de construcție ale căii de rulare pentru Maglev. Costuri mai mari decât la trenurile de mare viteză. Scurte linii de Maglev au fost dezvoltate în Germania și Anglia . Trenuri cu levitație magnetică rulează în prezent în China, Japonia și Coreea de Sud.

Prototip de Maglev

În Japonia un prototip de Maglev a depășit 600 km/h în teste în 2015. De la aeroportul din Shanghai o linie funcțională de 31 km permite trenurilor să atingă 431 km/h .Acest tren are posibilitatea parcurgă distanța față de oraș în doar opt minute.

Nu există încă mai multe linii, fiindcă vorbim de costuri mari, în unele cazuri chiar și de peste 150 milioane dolari/km. Ceea ce pune o mare problemă cu amortizarea investiției. Și linia de 31 km din China are pierderi, aceste trasee Maglev fiind profitabile pe distanțe mari.

Celelalte opțiuni de transport sunt sărace sau chiar nu există.
În Japonia se construiește cea mai lungă linie de Maglev: 280 km între Tokyo și Nagoya. Ar trebui să fie gata în 2027, costurile vor fi de 50 miliarde dolari. Timpul de rulare va fi de numai 40 de minute.

Previous Article

Vas de croazieră de lux

Next Article

Știința la nivel mondial

You may also like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.